購入したアセットを返金してもらうことはできますか?

常名 隆司 -

アセットの返金のポリシーはAsset Store EULAセクション 2.9.3をご参照ください。

ご参考までに該当箇所を下記に抜粋させていただきます。

 

You may request a refund from a Provider in the following circumstances:

 

      (a) within 2 weeks of purchase of a license to an Asset where,

 

(i) the Asset was not as advertised (including any demo made available);

(ii) the Asset is not compatible with the most recent official release of Unity and no information was provided at the Unity Asset Store to indicate that Asset is so incompatible; or

(iii) the Asset includes unauthorized intellectual property.

 

      (b) the Asset is removed from the Unity Asset Store within 4 weeks of purchase of a license to an Asset and,

 

(i) the Provider caused the removal; or

(ii) Unity removed the Asset because it is or is alleged to be defective, malicious, infringes intellectual property rights of another person, defames, violates a third party's right of publicity or privacy, or does not comply with applicable law.

 

上記に該当し、ご返金を希望される場合は、以下の情報をご記入のうえ、直接パブリッシャーへ英文にて返金申請をお願いいたします。

  • 返金を希望するアセット名
  • 返金を希望する理由
  • 請求書番号
  • ご購入時のアセットストアアカウントのメールアドレス

なお、パブリッシャーへのお問い合わせ先は下記のいづれかでご確認いただけます。

  • 各アセットの紹介ページの価格の下にある「Support」セクションのリンク先
  • 各パブリッシャー名のリンクをクリックして表示される画面の右上のパブリッシャー名のすぐ下にあるお問い合わせ用メールアドレス

 

パブリッシャーがアセットの返金を承諾した後、決済取り消しのお手続きには約10日間ほどお時間をいただいております。実際のご返金日につきましては、クレジットカード会社にお問い合わせください。

万が一、パブリッシャーへ返金申請後、14日間経過してもパブリッシャーからの返信が届かない場合は、以下の情報を記載のうえ、弊社カスタマーサービスまで日本語にてお問い合わせください。

  • 返金を希望するアセット名
  • 返金を希望する理由
  • 請求書番号
  • ご購入時のアセットストアアカウントのメールアドレス
  • パブリッシャーへ返金申請を送信した日時
  • メール本文が確認できるスクリーンショット
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